Veters los

Het is alweer een tijdje geleden dat ik met Laura én Remko het bos in ben geweest. Op deze donderdagochtend hebben we weer afgesproken. Maandagavond heb ik rustig meegedaan met de training van mijn loopgroep en dat voelde prima na de VechtdalTrail van zaterdag. Ik heb eigenlijk alleen wat spierpijn in mijn schouders gehad.
We gaan op een rustig drafje het bos in en ik mag weer bepalen waar we heengaan. Bij het Rijssens leemspoor zoeken we het smalle paadje weer op, dat we laatst hebben ontdekt. Remko heeft hier laatst een achtste triathlon gedaan en vertelt hoe het parcours in elkaar steekt. We wachten even als hij zijn veters opnieuw moet strikken.
Iets verderop lopen we door het gras langs de waterplas, die we ook laatst hebben ontdekt en die we nu even aan Remko moeten laten zien.
Natte bladeren zwieren langs onze kleren en blote kuiten en zo af en toe haakt er een tak van een braamstruik in m’n shirt of broek. Op de grond is goed te zien dat het hier flink heeft geregend: het water heeft dennennaalden en andere drijvende stukjes meegenomen en in sporen afgezet.

bospaadjes
We stuiten op een afgesloten paadje, waardoor ik even in de war ben. Gelukkig hoeven we niet om te lopen en herkennen we al snel weer waar we uitkomen.
Als Remko weer zijn veters los heeft, adviseren we hem er een dubbele knoop in te leggen, want dan gaan ze niet meer los. Slechts een paar meter verder zijn de veters van mijn schoen los, terwijl ik er wel een dubbele knoop in had gelegd. Die was kennelijk niet goed genoeg en met alle nattigheid onderweg gaan veters zo te merken wat sneller los dan anders.

breder pad
We houden het wat hoogtemeters betreft vandaag wat vlakker. Tegen het einde probeer ik nog eens wat paadjes uit, die daar kriskras door elkaar lopen. Soms wordt de keuze van het pad al gemaakt door iemand anders die er al loopt. In dit geval iemand met een hond, waardoor we gelukkig een hele schoolklas kinderen mislopen, die een pad verderop loopt.
Na een goede 9,5 km zit het er weer op voor vandaag. Volgens mij ben ik prima hersteld van de VechtdalTrail en kan ik weer lekker verder trainen.

Geef een reactie

