De laatste loopjes

Deze week moet ik het rustig aan doen, want komende zaterdag is de SallandTrail al. Op maandag ga ik gewoon naar de training, maar ik twijfel een beetje of ik volle bak mee moet doen of dat ik het beter wat rustiger aan kan doen.
We gaan op een enigszins donker parcours rondes lopen van 530 meter. Die moeten eigenlijk op je 10 kilometertempo, maar zoals gewoonlijk gaat het weer eens te hard. Toch loop ik ontspannen en ik maak me niet al te druk over het tempo. De versnelling in de laatste ronde laat ik wel achterwege.

Op donderdagochtend heb ik een kort rondje loslopen gepland. Vijf tot acht kilometer is mijn idee. Omdat er over het viaduct naar beide kanten een Strava-segment ligt, heb ik voor deze keer bedacht dat ik mijn best ga doen om daar de langzaamste tijd op neer te zetten. Dat lukt voor één richting in elk geval.
Ik hoor het geluid van de groene specht al voordat ik goed en wel het viaduct af ben. Het is mistig en ik kan de snelweg nauwelijks zien. Alleen de witte auto’s vallen wat meer op.

mist
Drie wandelende dames met een paar honden komen me tegemoet terwijl ik langs de bosrand loop. Verder is het erg rustig in het bos. De ondergrond is wat glibberig zo hier en daar en ik zie er verse sporen van reeën in staan.

mist in het bos
Er wordt flink gekwetterd in het bos, de lente komt er echt aan! Een hele groep dames met nordic walking stokken komt me tegemoet. Ik ben benieuwd of zij de sneeuwklokjes tussen de bomen ook opmerken.
Water sijpelt over het pad. Overal hoor je het geroffel van spechten, maar nu hoor ik er ook eentje echt hakken. Ik sta even stil om te kijken, maar ik ontdek hem niet.

Bokdammerveld
Eén van de dames met honden die me nu tegemoet komen is mijn achterbuurvrouw. De honden hebben dolle pret met elkaar.
Via een bospad loop ik weer terug, om rustig het viaduct over te gaan. Beneden mij raast het verkeer langs en boven mij zoemen de hoogspanningskabels zachtjes door het vocht in de lucht. Met 7,5 kilometer op de teller is het een mooi loslooprondje geworden. Nu moet ik klaar zijn voor de 50 kilometer lange SallandTrail. Of ik zenuwachtig ben? Nee, volgens mij heb ik me aardig goed voorbereid. Ik heb er gewoon zin in!

Geef een reactie

