Snel herstel

De maandagavond na de Duinentrail ben ik eigenwijs. Ik voel me namelijk prima (niet eens spierpijn!) en ga gewoon lopend naar de training. Wel heb ik met mezelf afgesproken dat ik het hoofdprogramma niet mee ga doen. Nu intervallen lopen lijkt me niet zo handig.
Na een kilometertje rustig draven kom ik bij de groep aanlopen. Een aantal hadden me hier niet verwacht vandaag.
Tijdens het inlopen luister ik naar de verhalen van een andere wedstrijd dit weekend en na nog een kilometertje stoppen we op een parkeerplaats voor de oefeningen en de loopscholing. We eindigen met vier keer een uitgezet vierkantje, waarbij we hakke-billen, skippen, dribbelen en tot slot een stukje versnellen.
Ik loop nog een stukje mee naar een woonwijkje, waar het hoofdprogramma uitgelegd wordt. Ik had verwacht dat de trainer wel op z’n plek zou blijven staan, maar die loopt voorop met de groep mee om het uitgelegde blokje om duidelijk te maken. Snel geef ik aan dat ik vertrek en op een rustig gangetje ga ik met een grote omweg naar huis. Zo kom ik op 5 kilometer uit en heb ik de beentjes even lekker losgelopen.

Geef een reactie

