Om en om

Op maandag loop ik zoals gewoonlijk weer naar de carpoolplaats voor de training. Het inlopen gaat vanavond eens een andere kant op, over een fietspad langs de rand van Borne.
De loopscholing volgt op een grote parkeerplaats, waarna de trainer handig gebruik maakt van de parkeervakken: we gaan om de lijnen heen slalommen. Bij de tweede keer loop ik voorop en het is erg leuk om te zien hoe het achter mij een enorme chaos lijkt te zijn van iedereen die dwars door elkaar loopt, maar dat is schijn: het langs lint van lopers werkt gestructureerd vakje na vakje af.
Voor het hoofdprogramma gaan we naar het skeelerbaantje naast de parkeerplaats. Dat is ongeveer 230 meter lang. We maken tweetallen, waarbij de ene wandelt en de andere op tempo rondjes gaat draaien.
Ik ben een tweetal met mijn collega. Ik heb de laatste keer wel gezien dat we redelijk hetzelfde tempo lopen, wat hierbij wel zo eerlijk is. Bovendien wil ik na de slechte ervaring van zaterdag rustig aan doen en zorgen dat ik goed herstel. Ik start met een tempo en na anderhalf rondje haal ik mijn collega in, die zich ergens in de grote groep wandelaars bevindt.
We hebben dit ook weleens gedaan met dribbelen tussendoor, maar dan kun je nog flink rondjes gaan maken. Er zijn namelijk mensen die best doordribbelen en dan duurt het heel lang voordat je de ander weer hebt ingehaald. Vanavond houden we het bij wandelen. Hoewel… ik vind het wel lekker om het dribbelritme een beetje erin te houden, maar als mijn collega daar een opmerking over maakt (het duurde wel heel lang voordat hij mij inhaalde), houd ik het toch netjes bij wandelen.
Zo draaien we om en om onze rondjes. Telkens ongeveer anderhalve ronde op tempo en een half rondje wandelen. De tijden van de intervallen variëren van 1:15 tot 1:30. Of ik echt rustig aan doe weet ik eigenlijk niet, het voelt in elk geval niet verkeerd.
Ik raak de tel kwijt, maar de trainer geeft regelmatig aan hoeveel minuten we nog te gaan hebben. Daarna keren we rustig terug naar de carpoolplaats, die in duister gehuld is: de straatverlichting doet het niet.
In totaal zet ik vanavond 9,6 kilometer op de teller. Het is weer een mooi begin van de week.

Geef een reactie

