Training met de startersgroep

De regen is net opgehouden als ik de deur uitga voor de maandagavondtraining. Bij de startplaats aangekomen zie ik dat de trainer wat minder mazzel had, hij moest iets verder lopen en was ook wat eerder aanwezig natuurlijk.
Aangezien de trainer van de startersgroep op vakantie is, zullen de groepen vandaag samengevoegd worden. Spannend voor de nieuwelingen, maar ik ben ervan overtuigd dat het ze best wel mee zal vallen.
We lopen precies één kilometer in en iedereen komt goed mee. Dan wat oefeningen en daarop volgt de loopscholing. Bij de sprongen doe ik even niet mee, want ik voelde mijn schenen opspelen toen ik net van huis ging. Ik heb natuurlijk gisteren ook al een heel stuk gelopen.
Na een aantal sprintjes staan we op een kruising van zandwegen, waar we in een snelle en een minder snelle groep verdeeld worden. Hieruit worden koppeltjes gemaakt en beide lopers worden op tempo een andere kant opgestuurd. Halverwege het rondje zul je elkaar ergens tegen komen en dan mag je vanaf daar weer terug dribbelen. Dat herhaal je vervolgens de andere kant op en het is de bedoeling om te proberen steeds iets verder te komen.
Met de snelle groep draaf ik over de zandweg naar het bospaadje dat we moeten hebben. Ik verwacht hier wat modder vanwege de zojuist gevallen regen, maar dat valt heel erg mee. Door de bomen zie ik het roze shirtje van mijn partner al aankomen. Ze is één van de eersten, dus zoveel minder snel is ze niet. Met een high five maken we rechtsomkeert en oja, het is dribbelen terug.
Ik kom iets later terug bij de kruising en we gaan nu de andere kant op. Ook nu zie ik het roze shirtje al aankomen voor de haakse bocht in het paadje. Een meter of tien verder dan de eerste keer draaien we weer om elkaar heen en we dribbelen weer terug.
Zo doen we dat nog twee keer van beide kanten. De tweede keer linksom kom ik eigenlijk niet verder dan de eerste keer, maar bij de ronde rechtsom lijk ik wat verder te komen. Of ik nou zelf zoveel harder loop weet ik eigenlijk niet (mijn cijfertjes wel, die laten zien dat ik inderdaad bijna elke keer net ietsje harder liep).
Als de laatste ronde ingaat, weet ik al dat het de laatste is en ik doe nog eens extra mijn best. Daarmee kom ik weer net een paar meter verder.
Bij terugkomst krijgt iedereen de complimenten van de trainer. Hij heeft geen beginners gezien zegt hij. Volgens mij kan de groep zo instromen in onze huidige groep, zolang iedereen maar op zijn eigen tempo mee kan doen. Mijn partner van vandaag liep in elk geval erg goed.
Samen met de trainer aanvaard ik de terugreis. Het viaduct is nog steeds halverwege doormidden met een ruime, tijdelijke bocht, waar grof puin ligt op het voetgangerspaadje ernaast. Met een kleine 11 kilometer op de teller ben ik de week weer goed begonnen.

Geef een reactie

