Elastieken schoenen

Met de naderende Run Bike Run (27 augustus) moet ik zo langzamerhand toch wat meer gaan fietsen. Ik ben alweer een paar keer op de fiets naar het werk geweest, maar dat is een relatief korte afstand van 16 kilometer.
Op deze zaterdag ga ik wat verder. Ik heb knooppunten opgeschreven en probeer zo een route te fietsen. Dat gaat na een aantal knooppunten al mis en ik improviseer wel wat tot ik weer bij een knooppunt uitkom dat in mijn route zat.

fietsen 2
Fietsen is heel anders dan hardlopen. Hoewel… ik spot konijntjes, een muis en een grote bonte specht en ik doe een wedstrijdje met een meeuw, die dezelfde kant opgaat.
Na 43 kilometer kom ik weer thuis aangefietst. Ik zet mijn fiets weg, drink een glas water en wissel snel van schoenen, die ik gekocht heb omdat ze me met dat elastiek handig leken voor de Run Bike Run. Nu kan ik mooi even testen hoe het ook alweer voelt om na het fietsen te hardlopen.

Adidas Sonic Boost Climachill
Het gevoel in mijn benen valt me mee en ik zet er gelijk een stevig tempo in. Vermoedelijk heb ik niet hard genoeg gefietst om het erg belabberd te laten voelen. Ergens ben ik er ook wel blij mee.
Ik ren een rondje door de wijk en probeer er toch minimaal 3 kilometer van te maken. In de bochten schuif ik door de schoenen en zo kom ik erachter dat deze schoenen eigenlijk veel te slap zijn voor het hardlopen. Dat wordt dus weer mijn huidige hardloopschoenen veteren met elastiek, zodat ik die ook snel kan wisselen.
Na 3 km in 14:23 ben ik weer thuis. Het lopen na het fietsen is niet mijn grootste hobby, maar mijn missie van vandaag is geslaagd volgens mij.
Foto 1 van Margot Oude Wolbers, Run Bike Run 2015

Geef een reactie

