En weer -rustig- door

Deze maandagavond ga ik gewoon naar de training. Na zaterdag voelen de benen prima, maar ik ga toch proberen me in te houden vanavond. Als op het viaduct 50 meter voor me de trainster ineens voor me uit komt lopen, ben ik dat voornemen al snel kwijt en ik zet aan om haar in te halen. Nou heeft zij waarschijnlijk ook haast, want het gat wordt niet kleiner en een langsfietsend loopmaatje roept dat ik haar toch niet in kan halen. Ik geef het op en het gat wordt groter.
Ik word warm onthaald door mijn loopmaatjes. Vorige week had ik een etentje, anders was ik ze op de fiets wel even op komen zoeken.
Er zijn een paar nieuwe mensen en ik loop naast één van hen mee het bos in. Hij vertelt dat hij met Evy is begonnen en afgelopen winter bij de Wooldereslopen de 5 kilometer heeft meegedaan. Nu wil hij graag wat verder en hij had gehoord over onze loopgroep. Vorige week was hij er voor het eerst.
Sporen van reeën staan in de zandweg. We doen een aantal oefeningen. Ook een hoge plank, die steeds wat moeilijker wordt gemaakt door je handen en voeten op te tillen.
Twee loopmaatjes die gisteren bij de Enschede Marathon hebben meegedaan moeten het van de trainster vandaag rustig aan doen en ik ook. Bij de steigerungen vind ik het al lastig om me in te houden en de trainster roept lachend dat als ik dit nu alweer kan, ik best harder had kunnen lopen op de marathon. Ik geef aan dat ik na 35 kilometer al ben gaan uitlopen.
We beginnen met het hoofdprogramma. De trainster wijst een bospaadje aan, dat met een grote bocht weer bij de zandweg uitkomt. Het paadje moet op tempo, de zandweg terug dribbelen. Daarna volgt een langer stuk, de zandweg uit tot de kruising en dan linksaf tot we een bospaadje tegenkomen. Hier gaat de zandweg op tempo en dribbelen we over het bospaadje terug.
Ik start vlak achter de snelste lopers, maar laat ze al snel gaan. Toch loop ik iets harder dan m’n bedoeling was. Ik wil sowieso nog geen stevige tempo’s lopen, dus ik laat me steeds wat verder terugzakken in de groep. Een rondje met die mee en een rondje met een paar anderen. Na heel wat rondjes geeft de trainster aan dat we nog één keer de zandweg kunnen doen. We dribbelen vervolgens rustig door het bos terug.
Als iedereen weer bij elkaar is, zetten we koers naar de startlocatie en na enig rekwerk zit de training erop. Het is nog licht en samen met de trainster en een loopmaatje ga ik het viaduct over. Alweer 9,9 kilometer op de teller vandaag.

6 reacties op “En weer -rustig- door

  1. xmodeorakelsx schreef:

    Zo knap! echt 35 km? Wauw, wij lopen nu ongeveer 20 km en dat 2 keer per week. Pff, wel heerlijk als je klaar bent

    • Elsa schreef:

      Niet bij de training hoor. Dat was tijdens de marathon van Rotterdam, toen lukte het na 35 km niet meer zo goed om te blijven hardlopen. Maar dat heb je inmiddels gelezen. 😉
      Mijn langste duurloop daarvoor was 36 km en dat kon ik wel volhouden, al was ik toen ook echt wel blij dat ik weer thuis was!

  2. Margo Hermans schreef:

    Knappe kilometers; droom ik van 🙂

Geef een reactie

