Nog één nachtje slapen

Zaterdagochtend. Nog maar één nachtje slapen tot de Rotterdam Marathon. De meeste spullen liggen al klaar en ik stap de deur uit voor een laatste rondje loslopen.
De beentjes voelen goed. Vannacht had ik nog wat spanning in de kuiten zitten, maar dat hoop ik er nu nog even uit te lopen. Ik zet koers naar het industrieterreintje aan de rand van het dorp.
Morgen ben ik van plan om te starten rond de 5:25/km en tegen het einde wat te versnellen, als dat lukt. Of dat nou op de helft is of pas na 35 kilometer, dat zie ik nog wel. Zo hoop ik in elk geval op een tijd uit te komen onder de 3:50. Daarmee zou ik mijn PR uit Berlijn (3:56:32) mooi verbeteren.
Ik loop langs een waterplas en bedwing de neiging om even tegen de zandbulten op te rennen, waar een paar zwarte kraaien bovenop zitten.
Nadat ik wat twijfels had of ik de marathon met Camelbak zou gaan lopen of niet heb ik een poging gedaan om alle smoothies in mijn SPIbelt te stoppen. Ik had zelfs een nieuwe besteld, extra groot en met lusjes voor m’n gelletjes, maar ook daar pasten m’n smoothies niet in. Daarbij zat ik enorm te twijfelen over water meenemen. Mooi dat er op elke 5 kilometer een waterpost is, maar als ik nou op een ander moment een gelletje wil nemen? Dan heb ik op dat moment water nodig. En het is me in Berlijn enorm goed bevallen dat ik de drukte van de waterposten zo voorbij kon lopen, dus die knoop kon ik doorhakken: ik loop gewoon met Camelbak. Hoeveel water ik erin stop zie ik dan nog wel.
Ik ga de snelweg over om een klein stukje buitengebied mee te pakken. Even huppelen en de armen ook los gooien. Een groene specht vliegt vanuit de berm een boom in en verstopt zich achter de stam, maar ik zie hem lekker toch.
Het zonnetje schijnt en ik heb het zelfs al een beetje warm, al is het pas 7 graden. Morgen loop ik met een enkel laagje, terwijl ik nu nog een hemdje onder m’n shirt aan heb. Koolmeesjes kwetteren en hoog in de lucht vliegen twee ganzen.
Ik neem het tunneltje terug naar het industrieterreintje en loop over een stuk weg dat nieuw is geasfalteerd. Dit wordt vermoedelijk onderdeel van de nieuwe rondweg. Er wordt in elk geval gewerkt en de aansluiting naar een ander weggetje, waar ik langs had willen gaan, is verdwenen. Dan maar heel iets omlopen.
Niet zo heel veel later kom ik de straat weer in met 5 kilometer op de teller. Lekker, zo’n half uurtje loslopen. Ik hoop dat het morgen ook zo lekker voelt.

Bij dezen wil ik iedereen die ook gaat lopen heel veel succes wensen!

6 reacties op “Nog één nachtje slapen

  1. hardloopstefan schreef:

    Hoi Elsa, ik wens je veel plezier en een mooi pr toe. Jouw verhalen over al je voorbereidingen riepen bij mij steeds herinneringen op aan mijn marathon in Rotterdam vorig jaar. Succes!

  2. Peter schreef:

    Hoi Elsa,
    Volgens mij ben je er helemaal klaar voor. Succes en veel plezier gewenst.

  3. rebecca schreef:

    Heel veel succes vanuit belgie!!!

Geef een reactie

