Net uit München

Om half vijf ’s ochtends gaat de wekker. Het is donderdag en ik word wakker in een hotel in Düsseldorf. Twee uurtjes later zit ik in het vliegtuig naar München voor een meeting met een klant. Na de meeting heb ik nog net tijd voor een lunch op het vliegveld (echt Duits: een kalkoenschnitzel met champignonroomsaus, aardappeltjes en groente met daarbij natuurlijk een biertje), voordat mijn vliegtuig vertrekt.
Rond 7 uur ben ik weer thuis, waar vriendlief een aardappelschotel in de oven heeft staan. Moe plof ik op de bank neer, maar als ik deze week nog drie keer wil lopen, zal ik er toch snel weer af moeten komen. Zaterdag heb ik de laatste cross op het programma staan, dus een beetje een pittige training kan alleen vandaag nog.

Het is helder en nog geen drie graden. Op een rustig drafje loop ik de straat uit. Er staat een tempoblokje van een kwartier op het programma, dus ik wil daar een vlak, goedverlicht stuk voor uitzoeken.
Een grote witte vogel zit in een boompje te dutten, waarschijnlijk een tamme gans. Ik loop langs een doorgaande weg en slinger vervolgens door een oranje verlichte klinkerstraat richting de rondweg. Ik ben precies op tijd de rondweg over, want mijn tempoblokje begint een paar seconden later al.
Ik zou het tempo graag op minimaal 12 km/h willen houden, maar terwijl ik het tempo inzet, merk ik dat dat vandaag zwaar gaat worden. Niet zo gek natuurlijk. Dat biertje bij de lunch lijkt er in elk geval wat mee te maken te hebben.
Na de eerste paar honderd meter staat het gemiddelde op 11,7 km/h en dat blijft ook even zo. Al snel loop ik de woonwijk uit en ga ik langs de rand van Hengelo verder. Bouwplaatsen zijn in een moeras veranderd en ik zie zo hier en daar wat ijsvorming.
Ik kom uit op het fietspad dat me rond de wijk leidt. Het lopen gaat al beter en de gemiddelde snelheid kruipt nu langzaam omhoog. Met nog 3 minuten te gaan kom ik op 12 km/h en uiteindelijk wordt het 12,2 km/h.
Tevreden schakel ik een tandje terug. Nog een kwartier uitlopen nu. Ik zet koers naar het centrum. Op de parkeerplaats bij een verzorgingstehuis spot ik 4 konijntjes. In het centrum is niemand te zien. Ik steek nog een klein wijkje door en steek daarna het spoor weer over. De straatverlichting is nog steeds niet gemaakt en ik ren opnieuw door het donker het laatste stuk naar huis.
Met ruim 8 kilometer vandaag wordt deze week er eentje met weinig kilometers, dat is me inmiddels wel duidelijk. Tot nu toe staat er nog maar 15 kilometer op de teller en de cross van zaterdag tikt ook niet echt aan met 10 kilometer erbij. Misschien verzin ik daar nog wel iets op, wie weet.

4 reacties op “Net uit München

  1. Werner schreef:

    Leuk verslag weer Elsa! Maar euh, ganzen in een boom? Die hebben we hier niet in Zeeland; daar hebben ze allemaal platte poten met zwenvliezen… 😉

    • Elsa schreef:

      Dankjewel! Dat is inderdaad niet logisch, nee. Het zal wel een grote kip geweest zijn dan. 😉
      Er zitten wat watervogels en kippen bij elkaar achter een omheining en vanwege de grootte gokte ik op een gans.

      • Werner schreef:

        Aha, maar het kan natuurlijk ook nog de nawerking van dat biertje zijn geweest… Weet je zeker dat het geen koalabeertje was?

      • Elsa schreef:

        Hahaha, wie weet… Een albinokoalabeertje met een dikke kont vol veren dan. 😉

Geef een reactie

