Snel klaar

Deze maandagavond ga ik op de fiets naar de training, zodat ik erna weer snel naar huis kan om me op te frissen voor de nieuwjaarsborrel.
Het regent een beetje en de groep staat onder een afdakje te wachten. Ik stel me voor aan een nieuw gezicht in de groep en als het tijd is, vertrekken we. Langs de grote vijver lopen we naar een straatje met kantoorpanden. Daar weet de trainer een mooi beschut plekje te vinden voor de oefeningen.
De loopscholing is niet meer dan een aantal keren met de hele groep zijdelings tussen twee lantaarnpalen heen en weer bewegen. Daarna lopen we een woonwijkje in, waar we het hoofdprogramma uitgelegd krijgen.
De trainer geeft een klein rondje aan, dat ons dribbelrondje wordt. Daarin zit een “afslag”, oftewel een doorsteekje voor voetgangers, waarmee we een grotere ronde kunnen maken. Die zou zo’n 480 meter moeten zijn. Die grote ronde gaan we op 10 kilometertempo lopen, waarna we de kleine ronde dribbelen. We hebben ongeveer 20 minuten de tijd.
Met een paar loopmaatjes begin ik aan de grote ronde en ik loop lekker. Vorige week ging het allemaal niet zo super, maar nu gaat het weer goed. Mijn horloge zit onder mijn mouw en pas bij de tweede ronde spiek ik even hoe lang we erover doen: 2:06. Ik gok dat de afstand iets korter is dan 480 meter (het is achteraf gezien 460 meter).
Ik loop samen met iemand die gisteren een wedstrijdje in de buurt heeft gelopen en we lopen nog redelijk te kletsen. De nieuwe dame komt in de eerste rondes mooi met ons mee, maar we raken haar na zo’n drie, vier rondes toch kwijt. Ik spiek nog eens en zie bij de vijfde ronde weer 2:06 staan. Mooi constant.
De zesde ronde gaat een seconde sneller en na de dribbelronde zijn we alweer klaar. We lopen rustig terug naar de startplek, waarna ik weer op de fiets spring om snel thuis te gaan douchen. De avond wordt daarna heel gezellig voortgezet in het café onder het genot van wat hapjes en drankjes.

Geef een reactie

