Wat zal 2016 brengen?

Na het overzichtje van gisteren is het ook tijd om weer wat plannen te maken voor het komende jaar. Het eerste plan ligt er al een tijdje en dat is de marathon van Rotterdam op 10 april. Nog 101 dagen te gaan, ik ben druk bezig om alle loopjes die ik ook wil doen in het schema in te passen. Zo loop ik volgende week zaterdag met mijn collega’s een 5 kilometer en daar heb ik natuurlijk nog een PR te verbeteren. En er volgen nog drie loopjes van het crosscircuit.
Na de marathon heb ik nog een beetje een zwart gat. Waarschijnlijk vult het zichzelf wel in, maar ik zit ook te denken in de richting van een trailmarathon of zelfs een ultra. De Sallandtrail moet ik dit jaar helaas overslaan, maar misschien is de 55 kilometer lange Veluwezoomtrail wel een mooi doel. Of de Hoge Veluwe Trailmarathon misschien?
Wat betreft kilometers wil ik dit jaar eigenlijk geen doel stellen. Zeker met mijn marathonplannen verwacht ik dat het wel weer boven de 2000 kilometer uit zal komen, maar het hoeft geen doel op zich te zijn. Afgelopen jaren was het wel een mooi richtpunt, maar ik moest nog wel even aan de bak om in december de kilometertjes vol te maken.
Eens kijken of ik concreet wat neer kan zetten over mijn doelen voor 2016:

  • De Rotterdam Marathon lopen met als doel om mijn tijd van Berlijn (3:56) te verbeteren
  • Een trailmarathon of ultratrail lopen
  • Mijn PR op de 5 kilometer verbeteren

Daarnaast hoop ik een aantal mooie trails te lopen, dat is me afgelopen jaar erg goed bevallen. Ook de Run Bike Run staat komend jaar weer op de planning. Dat fietsen moet toch sneller kunnen.

Wat het jaar me verder gaat brengen? Ik weet het niet. Ik hoop veel plezier, gezelligheid en mooie routes.

zandkuil

8 reacties op “Wat zal 2016 brengen?

  1. @peterdegroof schreef:

    Veel succes met deze uitdagende target !!

  2. tanjaslagter schreef:

    Succes met het halen van je doelen. Gaat je vast wel lukken!

  3. Taallent schreef:

    Wouw, strakke doelen! Veel succes.

  4. Tiny Raijmakers schreef:

    Maak er een mooi hardloopjaar van. Liefst in een goede gezondheid en blessurevrij.

Geef een reactie

