Kerstkoffie

Of ik spierpijn heb? Ja, een klein beetje in m’n rug. Verder voelen mijn rechter hamstrings niet lekker aan, maar dat is eigenlijk al tijden zo. Alleen nu weer net iets erger.
Toch ga ik naar de training, al is het deze keer op de fiets. Wel zo handig, want ik heb informatie dat het wel handig kan zijn om na afloop iets warms aan te kunnen trekken.
Het regent een beetje en met een fikse tegenwind trap ik me een weg naar de carpoolplaats, waar mijn loopmaatjes bij de fietsenstalling staan te schuilen. Als iedereen er is, gaan we met een rustig gangetje op weg. Onderweg valt er genoeg te kletsen, want er zijn meerder mensen die gisteren hebben gelopen bij de Winter Step One loop en dat is natuurlijk fijn gespreksvoer.
In een rustig straatje doen we oefeningen en loopscholing. Als we afsluiten met een aantal steigerungen naar het einde van het straatje, weet ik in elk geval zeker dat ik rustig aan moet doen. Die hamstrings voelen niet echt fijn. Normaal gesproken heb ik daar met lopen niet echt last van, net als gisteren, maar nu voel ik het wel.
Het programma wordt uitgelegd. We staan toevallig op precies dezelfde startplek als vorige week, toen we met de lantaarnpalen bezig gingen. Toch gaan we nu iets heel anders doen: een setje van drie intervallen. Als eerste gaan we op tempo de eerste zijstraat in tot het einde. Vanaf daar dribbelen we terug en dan gaan we naar de laatste lantaarnpaal (nummer 8, dat is 400 meter weet ik nog). We dribbelen dan zes lantaarnpalen terug en mogen nog even een kort versnellinkje doen tegen het einde.
Voor mijn gevoel begin ik aardig rustig, vooral niet vooraan deze keer. Terugdribbelen en het lange stuk, waarna de korte versnelling volgt. De trainster geeft al aan dat ik vooral niet te hard moet lopen. M’n trailmaatje zwaait af, die had wat last van z’n kuit en doet heel verstandig de intervallen niet mee.
Nog eens het hele setje. Ik klets wat met de één en dan weer met de ander. Mijn hamstrings beginnen alweer ietsje soepeler te voelen. Ik zak steeds iets verder terug in de groep, totdat ik bij de vierde set bij de minst snelle loopster uitkom. De trainster geeft aan dat we nog één keer alles uit de kast moeten halen, maar dat geldt dus weer niet voor mij. Terwijl de anderen de kasten helemaal leegtrekken, loop ik lekker te kletsen en we korten de laatste 400 meter ook maar gelijk in. Zo, klaar! Waar is de koffie?
Die koffie vinden we op de carpoolplaats bij terugkomst. Koffie, thee, kerststol en kerstkransjes. Mmm, ik laat het me goed smaken. Heel handig dat ik een droog jasje aan kan trekken, want de wind en de natte kleding maken het er niet comfortabeler op. We krijgen het allemaal niet op, maar na het tweede bekertje koffie vertrekken we toch maar. Die kerstkoffie alleen al was een goede reden om toch naar de training te gaan!

5 reacties op “Kerstkoffie

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Hamstringklachten ontstaan vaak door een vastzittend bekken. Fysio een keer los laten maken en je bent er weer voor een lange tijd vanaf.

    • Elsa schreef:

      Goede tip, Tiny! Ik weet wel dat ik ietwat korte hamstrings heb. Heb het ook alleen rechts, dat is wel apart en het is niet heel pijnlijk, maar wel irritant. Zal binnenkort dan toch maar weer eens langs de sportfysio gaan dan.

  2. Michel schreef:

    Vond het jammer dat ik de kerststol moest missen, maar nu ik er net weer eentje achter de kiezen heb .. mag ik er even niet meer aan denken haha 🙂 :0 Maandag ben ik wel weer van de partij, morgen nog een wedstrijdje lopen in Deventer .. brink tot brink loop (van deventer naar bathmen) tot maandag en nog een fijne kerst !

    • Elsa schreef:

      Als je de nieuwjaarsborrel (11 jan) maar wel in je agenda hebt staan…
      En morgen duik je dus onder de 50 minuten! 😉 Veel succes!

      • Michel de Graaf schreef:

        haha die heb ik bij deze genoteerd ! 🙂 ja dat wil ik inderdaad gaan proberen, onder de 50 minuten zou wel super zijn. We gaan ervoor … bedankt !! 🙂

Geef een reactie

