Bijkletsen

Hoewel ik net boven mijn rechterknie nog wat spierpijn heb van zaterdag, ga ik toch naar de training. Ik moet het maar gewoon rustig aan doen.
Het is benauwd en er dreigt onweer. Terwijl ik over het viaduct draaf, komen mijn loopmaatjes langs. De groep die staat te wachten begint te klappen als ik aan kom lopen. De meesten hebben inmiddels gehoord van mijn tweede plek als Bornse en er wordt enthousiast op gereageerd.
De trainer gaat ons voor langs de bosrand. Het rommelt een beetje in de verte en hij geeft aan dat we niet zo ver het bos ingaan. Mocht het onweer echt losbarsten, dan zijn we zo weer bij de startplaats en wordt de rest van de training afgeblazen. Een ree steekt een eindje voor ons het weggetje over.
Tijdens de oefeningen gaat het over de Run Bike Run en bij de loopscholing sluit ik achteraan aan. De uitleg van het hoofdprogramma krijg ik niet helemaal mee, maar ik ren wel achter de anderen aan. We starten op een zandweg, waar de trainer van tevoren bij elke 100 meter een markering in het zand heeft aangebracht. We rennen de eerste 100 meter op tempo, om de volgende 100 meter te wandelen. Dan is er nog 200 meter over, die weer op tempo gaat. Ik ben lang niet de enige die zaterdag flink z’n best heeft gedaan, dus er zijn er meer die het nu wat rustiger aan doen. Ondertussen heb ik nog adem over om met verschillende loopmaatjes te kletsen, dus het gaat in elk geval niet te hard. Ik ben de laatste drie keer niet op de training geweest, dus er is ook heel wat bij te kletsen.
Nadat we zijn omgedraaid en 100 meter hebben gewandeld, gaan de resterende 300 meter op tempo. Na een pauze mogen we zelfs de volledige 400 meter op tempo en dat is best een eind. Het kletsen vergaat me nu wel.
Inmiddels is het wat gaan regenen en dat verdrijft de benauwde lucht een beetje en maakt het lopen een stuk aangenamer. Ik weet nog steeds niet precies in welke volgorde we alles doen en ren vrolijk in de groep mee.
Na een aardig aantal keer heen en weer gerend te hebben, is het tijd om weer terug te gaan. Het onweer is weggebleven en zoals van tevoren aangegeven staan we binnen no time weer bij de startplaats en samen met een loopmaatje loop ik het viaduct over. Het was voor mij vooral een hele gezellige training. Volgende week zal ik weer geconcentreerd m’n best doen.

Geef een reactie

