Konijnentijd

De spierpijn na de Trail des Fantômes valt mee, maar de looptraining van maandag sla ik wel over. In plaats daarvan had ik de fietstraining voor de Run Bike Run willen gaan doen, maar het regent al de hele dag, dus ik verwacht dat de training niet doorgaat.
Op dinsdag is de spierpijn wel verdwenen en ik ga ’s avonds de deur uit voor een kort rondje. Het is te merken dat de zon alweer veel eerder ondergaat en ik doe een lampje om mijn arm.
Op een grasveldje zie ik kleine schimmen rondhuppen. Ik tel 4 konijnen. Langs een hoofdweg nemen hangjongeren een groot stuk van de stoep in beslag en ik wijk een stukje uit.
Tussen een paar paaltjes door kom ik op een rustig pleintje terecht, waar zojuist een auto wegrijdt en uitgezwaaid wordt. De man die buiten staat, geeft aan dat ik niet rechtdoor kan over een wandelpad, dus ik ga achter de weggereden auto aan.
Een plan voor vanavond heb ik niet echt. Niet te ver en niet te wild heb ik me voorgenomen. Net als ik richting de oversteekplaats over de rondweg wil, zie ik de oude boerderij, waar ik ooit één keer langs ben gegaan. Dat is voor vanavond ook wel een goede optie. Er is geen verlichting op het erf, maar het schemert nu nog maar een beetje. Een vrouw met een hondje loopt me tegemoet.
Ik kom bij de rondweg uit, maar een onverhard pad leidt me langs een soort kinderboerderij achter een verzorgingstehuis. Op het hek, dat net zo hoog is als ik, zitten twee kippen gezusterlijk naast elkaar. Die zitten alvast op stok. Buiten de omheining scharrelt een zwart konijntje rond, vermoedelijk ontsnapt. Een paar meter verderop zit er nog één en als ik richting de vijver achter het verzorgingstehuis loop, zitten er nog twee op het gras. Het is wel konijnentijd, dat is duidelijk.
Rond een bankje naast het pad tel ik er zelfs zes tegelijk. Wat een gezellige boel! De witte staartjes lichten op als de beestjes weghuppen.
Ik kom bij een stukje van het parcours van de Run Bike Run en loop de straat in, die vals plat omhoog gaat. Ik merk er weinig van. Zodra ik de bocht omga richting het centrum zet ik aan. De laatste 400 meter van de Run Bike Run is een segment op Garmin zag ik toen ik de ronde uitprobeerde en ik vind het wel leuk om mijn tijd hierop te verbeteren.
Ik finish in het centrum en schakel direct een tandje terug. Ik laat het vanavond bij één interval, want ik zou niet te gek doen met de Trail des Fantômes nog in de beentjes.
Langs een goed verlichte straat verlaat ik het centrum en ga op weg naar de spoorwegovergang. Het gaat wel lekker, dus ik plak er nog een lus bij aan.
Een man laat zijn hondje uit en geeft me een complimentje dat ik zo goed zichtbaar ben. Fijn om te weten dat het werkt. De straatlantaarns zijn inmiddels aangegaan en nu is een lampje zeker geen overbodige luxe.
Niet veel later ben ik weer thuis met 6,6 kilometer op de teller. Ik heb me volgens mij wel goed aan mijn voornemens gehouden.

Geef een reactie

