Drama op het spoor

Het is nog heerlijk weer, al is het op deze dinsdagavond al wel weer wat later. Ik heb de maandagavondtraining geskipt en in plaats daarvan ben ik naar de fietstraining van de triatlonvereniging gegaan, die speciaal georganiseerd werd voor de komende Run Bike Run. Dat was in elk geval heel nuttig, want daar heb ik veel van geleerd.
Een wit konijn schiet over straat een tuin in, waar hij lekker tussen de planten gaat liggen. Ik heb hem vaker gezien, vorig jaar juni voor het eerst. Het grote konijn lijkt zich hier prima te redden.
De spoorbomen gaan dicht. Eerder op de avond stond het hier nog vol met auto’s, de spoorbomen zaten dicht en er reden de hele avond geen treinen. Een man met een rollator is bij het oversteken van het spoor vast komen te zitten en door de internationale trein gegrepen. Ik krijg kippenvel als de sneltrein langsraast.
In de andere richting passeert ook een trein en na 1,3 km zijn er al 3 treinen langsgeweest.
Omdat ik de clubtraining heb gemist, start ik een interval tot aan het einde van de straat. Vanavond blijf ik aan deze kant van het spoor. Ik ren de volgende straat in en doe nog een interval tot het einde van het straatje.
Na 2,2 km heb ik al 5 treinen voorbij horen komen, alsof ze de schade van eerder vanavond in willen halen.
Bij een aantal huizenblokken ren ik steeds een stuk op snelheid door de straat, om vervolgens een kort stukje te dribbelen.
Op het gras beweegt een schim. Een klein konijntje, deze zal wel in wildkleur zijn, want ik zie hem nauwelijks in het donker. Over straat scharrelt een klein bolletje. Geen konijntje deze keer, maar een egeltje. Die zie ik niet zo vaak tijdens het lopen.
Ik draaf verder over een fietspad, waar ik een interval doe van 46 seconden. In de volgende straat maak ik er een langere van, tot aan het einde: 280 meter in 1 minuut 5.
Dat doe ik ook nog eens terug, zo ben ik weer mooi aan het zigzaggen en hoef ik niet twee keer langs hetzelfde stuk. Nadat ik de volgende straat ook nog tot aan het einde heb gedaan ben ik er wel klaar mee. Ik dribbel verder, maar voel me niet helemaal lekker. Toch maak ik nog wel een paar ommetjes, even lekker door zigzaggen. Na bijna 7 kilometer ben ik weer thuis.

De rest van de week is het zo druk, dat ik aan lopen niet meer toekom. Misschien niet eens zo verkeerd, aangezien ik een beetje rust moet houden voor de Trail des Fantômes komende zondag. Volgens mij ben ik er wel klaar voor.

4 reacties op “Drama op het spoor

  1. Hedwig schreef:

    succes zondag Elsa!!!

Geef een reactie

