Lopen met een limiet

Op woensdagavond wilde ik eigenlijk weer gaan lopen, maar het is al best laat als we het eten op hebben. En met een flinke bak patat achter de kiezen is het vast ook niet zo goed lopen.
Donderdagochtend dan. Gelukkig lukt het me om op tijd mijn warme bedje te verlaten en ik ga op stap. Achter de huizen loop ik langs een vijver. Mama eend zwemt rustig met een sliert jonge eendjes achter zich aan. Een medewerker van de plantsoenendienst zet zijn kruiwagen snel aan de kant als ik nader. Ik wens de heren een goede morgen.
Hoewel het maar 16 graden is, voelt het wat benauwd aan. Donkere wolken hangen dreigend boven mij. Bij de rondweg kan ik zo oversteken. Het is rustig op de weg. Ik ben er ook nog voor het echte spitsuur, dat hier het ergst is tussen kwart over 8 en half 9, als de kinderen net naar school zijn gebracht. De naderende vakantie kan natuurlijk ook invloed hebben.
Ik draaf de tunnel door en pak de singletrack die tegen het talud van de snelweg opgaat. Op doordeweekse dagen is hier ’s ochtends vroeg eigenlijk nooit iemand te vinden. Op zondag zou ik het niet proberen, dat vinden de mountainbikers ongetwijfeld niet leuk.
Na een paar keer omhoog en omlaag te zijn gegaan kom ik naar beneden. Ik heb er aardig de vaart in. Brandnetels zijn zo hoog opgeschoten dat ze tot aan mijn oren komen. Gelukkig staan ze ver genoeg van het spoor af.
Zal ik de volgende singletrack ook nog doen? Ik kijk op m’n klokje. Ik heb mezelf een limiet van iets meer dan een half uur gegeven, want ik heb straks een afspraak en ik wil natuurlijk niet te laat komen.
Volgens mij heb ik nog wel tijd voor een klein stukje extra en ik hobbel vrolijk door. Een gaai vliegt voor me langs en een vinkje fladdert naar een andere tak.
Na de singletrack duik ik een bospad in om bij het viaduct uit te komen.
Met 5,4 kilometer is het uiteindelijk een kort rondje geworden, maar de snelheid en ondergrond maakten het wel enigszins pittig. Ik heb me in elk geval aan de limiet kunnen houden en ben netjes op tijd voor mijn afspraak.

2 reacties op “Lopen met een limiet

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Soms moet je genoegen nemen met een kort loopje!

Geef een reactie

