Lammetjes

Een lichte spierpijn manifesteert zich dinsdag in mijn hamstrings. Woensdag voel ik het nog steeds en ik hoop toch maar dat het ook echt gewoon spierpijn is. Op donderdagochtend besluit ik om het te lopen rondje vooral rustig te doen. Niet te ver en niet te gek.
Omdat ik ook nog moet werken wordt het sowieso niet erg lang. In een rustig tempo draaf ik het viaduct op. Auto’s zoeven onder me door, op weg naar hun werk. Het is best fris, maar het zonnetje probeert daar een beetje verandering in te brengen en piept zo af en toe tussen de wolken door. Eerst maar eens een stukje in de zon lopen.
Bij een boerderij staan drie lammetjes in de wei. Dit jaar heb ik nog nauwelijks lammetjes gezien. Het voorste lammetje is duidelijk jonger dan de twee anderen.

lammetje
Het onverharde pad dat het bos in gaat is modderig. Mijn zolen zijn alweer zo versleten dat ik over het pad heen glibber. Kraaien krassen hoog boven me in de bomen en ik hoor hoe verschillend het gekras kan klinken.
Het fietspad naast de zandweg wordt geëffend door een soort klein trekkertje. Ik loop gewoon over de natte zandweg. Zo hier en daar is de bovenlaag een beetje zacht, maar het is prima begaanbaar.
Ik steek een weg over en na een paar bospaadjes pak ik een singletrack. Nog even lekker crossen en dan terug naar het viaduct. Enkele Nordic walksters lopen voor me uit naar boven en met een iets kortere, steilere route kan ik ze passeren zonder dat de aan de kant hoeven.
Aan de andere kant zak ik ook aan de zijkant nog even naar beneden voor nog een klein lusje extra tussen grote, vrijstaande huizen door. Na 7,6 kilometer zit mijn rustige rondje erop en kan ik naar m’n werk.

Geef een reactie

