Frisse oren

Helaas, de beginnende verkoudheid waar ik woensdag al last van had zet door. Op donderdag en vrijdag heb ik keelpijn en loop ik flink te snotteren, maar omdat ik geen koorts heb en ik ook weet dat je van een rustig rondje even op kunt knappen, ga ik op vrijdagavond nog even de deur uit.
Het is bijna 2 graden onder nul en ik merk direct dat ik mijn hoofdband vergeten ben, want de koude lucht koelt mijn oren snel af. Toch ga ik niet terug, want ik wil maar een kilometer of vijf lopen.
In een straatje met klinkers en drempels liggen resten sneeuw en ijs. Waarschijnlijk kan ik beter de hoofdwegen pakken, dan heb ik daar geen last van. Ik blijf aan deze kant van het spoor en neem een voetpad er vlak langs. Opnieuw zie ik ijs glimmen in het maanlicht. Oja, ik zou meer doorgaande straten nemen.
Een groepje jongelui fietst langs en een auto stuitert over een drempel. Aan de heldere hemel zie ik Orion en heel fijntjes ook het steelpannetje.
Het lukt me wonderwel om door mijn neus in te ademen. Ik heb geen idee of ik zondagmiddag wel met de Sukerbietenloop mee moet gaan doen, want voor een trail van 25 kilometer moet je eigenlijk wel fitter zijn dan ik nu ben. Vanavond gaat het in elk geval wel goed. Het tempo blijft mooi laag en mijn ademhaling gaat prima.
Ik slinger door de wijken. Er is nauwelijks iemand te zien en het is heerlijk stil, al kan dat ook liggen aan het feit dat mijn oren altijd dicht gaan zitten als ik verkouden ben. Die oren zijn inmiddels gelukkig wat opgewarmd en het gaat lekker, net als woensdag. Ik loop in een vriendelijk wijkje als de vijfde kilometer erop zit. Tijd om naar huis te gaan. Een fietspad dat glimt van het ijs zorgt ervoor dat ik nog een kleine omweg maak en na 5,7 kilometer zit dit rustige loopje er alweer op.

4 reacties op “Frisse oren

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Hardlopen als je verkouden bent kun je wel doen mits je koortsvrij bent. Langs die hangjongeren zoals gisteren moet je toch maar niet meer doen.

    • Elsa schreef:

      Zo erg was het gelukkig niet, alleen wat ongemakken van de luchtwegen. En ik voelde me vandaag gelukkig al weer wat beter, misschien heeft het juist wel geholpen.
      Ik ga die hangjongerenplek vanaf nu inderdaad mijden. Genoeg andere stukken om langs te lopen.

  2. Margo Hermans schreef:

    Was je fit genoeg om deel te nemen aan de trail?t

Geef een reactie

