Berlijn souvenir

Ja, inderdaad, ik heb alwéér nieuwe schoenen. Maar als je 2000 kilometer in een jaar loopt, zoals ik de afgelopen 365 dagen heb gedaan, dan mag dat ook wel toch? En deze schoentjes zijn net iets meer dan gewone hardloopschoenen. Ik heb ze in Berlijn gekocht. Het is dan ook een speciale Berlijn Marathon editie van de Adidas Supernova Glide Boost.

Supernova Glide Boost
Ik heb al twee andere Boost-schoenen, namelijk de Energy Boost en de Sonic Boost. De Energy biedt voor mijn gevoel wat weinig ondersteuning, al lopen ze wel heerlijk. Prima voor de korte afstanden op asfalt. De Sonic Boost is wat stug en draag ik een stuk minder. Deze Glides zitten er mooi tussenin en ik vergat tijdens het lopen gewoon dat ik nieuwe schoenen aan had.
Zelf ben ik altijd benieuwd naar het gewicht, aangezien ik nogal eens wat zware schoenen heb gehad. Ze voelen niet zwaar, maar deze schoentjes wegen toch nog 282 gram. Dat is zwaarder dan de andere Boost-familieleden hier in huis, die 242 en 263 gram wegen, en ook zwaarder dan mijn huidige favoriete loopschoenen, de Saucony Ride 6, die 246 gram weegt. Het is wel net iets lichter dan de Asics Cumulus van een paar jaar geleden.
Deze week heb ik ze bij een rondje in het donker aangehad en er heerlijk 7,6 kilometer op gelopen. Voorlopig houd ik ze mooi voor droog weer en verharde paden. En ik vind ze ook erg geschikt om in het donker mee te lopen, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen, omdat ze zwart zijn. Maar schijn bedriegt: Glides in the dark!

Glide in the dark

4 reacties op “Berlijn souvenir

  1. hardloopstefan schreef:

    Hoi Elsa, ik heb ze ook en ze bevallen mij super 😃 groeten Stefan

  2. Erlinde schreef:

    Wat gaaf dat je een speciale Berlijn marathon editie hebt!

Geef een reactie

